Blog overzicht

Geef je onvoorwaardelijke steun aan degene die jou steunt

By U-MAN
In 2012 had Chris Froome de Ronde van Frankrijk kunnen winnen. Hij was gewoon sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. Maar de afspraak was dat hij in dienst zou rijden van Wiggins en hij heeft er zich aan gehouden (niettegenstaande een Twitter-oorlog tussen de echtgenotes…). Hij heeft mee geholpen om Wiggins de Tour te laten winnen.
Lees Meer

Hoe bouw je werknemers loyaliteit op (deel 2)

By U-MAN
Het vinden en aanwerven van goede kandidaten is met de schaarste op de arbeidsmarkt, een hele kunst geworden. Een reden te meer om er alles aan te doen om de nieuw aangeworven medewerkers niet meteen weer te verliezen.
Lees Meer

Emoties op de werkvloer

By U-MAN
Overkomt het u wel eens dat u niet goed weet hoe met emotionele reacties om te gaan op het werk?
Lees Meer

Wil je de spelers van je team het hele jaar door "op niveau" houden?

By U-MAN
We geven je graag een tip mee, die te maken heeft met het “kennen van” en “wijzen op” minder leuke kantjes of fouten  bij medewerkers, en waarom je dit best niet enkel tijdens functioneringsgesprekken doet. We geven je ook mee hoe je zulke onderwerpen best aankaart.
Lees Meer

Een klacht kan een opportuniteit zijn

By U-MAN
Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeld de schuld op iemand anders te schuiven?  Dit laatste is dodelijk.  Natuurlijk wordt hiermee niet bedoeld dat men alle reclamaties moet aanvaarden; soms heeft men er niets mee te maken.
Lees Meer

Zou je soms wel eens op de pauzeknop willen drukken?

By U-MAN
“Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatief jonge mensen. Er wordt aan een hoog tempo “geleefd” en veel mensen hebben de indruk dat ze eerder “geleefd worden”.
Lees Meer

Luisteren maakt integraal deel uit van goede communicatie

By U-MAN
We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang van echt luisteren wordt heel dikwijls onderschat.
Lees Meer

Evaluatiegesprekken, hou ze boeiend en efficiënt!

By U-MAN
Wij horen bedrijfsleiders wel eens een diepe zucht slaken wanneer het onderwerp “evaluatiegesprekken” aan bod komt. “Is dat eigenlijk wel nodig?”, “Hoe doe je dat?”, “Bestaat daar een simpel  en efficiënt systeem voor?” zijn veelgehoorde vragen.  Medewerkers hebben nood aan onpartijdige feedback over hun prestaties en hun bijdrage aan het team en ze stellen advies en steun voor een realistisch toekomstperspectief sterk op prijs. In dit artikel geven we alvast een aantal tips mee voor praktische, objectieve en goed gestructureerde evaluatiegesprekken.
Lees Meer

Als mensen je stress bezorgen...

By U-MAN
Je hoort het rechts en links wel eens of je maakt het misschien zelf mee. Er zijn heden ten dage nogal wat mensen met stress. En, neen, het zijn niet de muren van je kantoor die je stress bezorgen, of de zitbank bij je thuis, of de plant in de woonkamer. Het zit hem daar niet. Het zijn voornamelijk mensen die je stress bezorgen.  
Lees Meer

Hoe vermijd je dat je steeds afgeleid wordt?

By U-MAN
Dit is een vraag die blijkbaar veel mensen bezighoudt. Hoe kan je voorkomen of vermijden dat je door andere interessante (of erger nog, minder interessante) mensen of dingen afgeleid wordt?
Lees Meer
Title of the document