Blog overzicht

Een klacht kan een opportuniteit zijn

By U-MAN
Klachtenbehandeling is in de eerste plaats een ingesteldheid, m.a.w. hoe reageert men op een klacht.  Is men bereid om er echt verantwoordelijkheid voor te nemen of zal men proberen er vanaf te geraken door bijvoorbeeld de schuld op iemand anders te schuiven?  Dit laatste is dodelijk.  Natuurlijk wordt hiermee niet bedoeld dat men alle reclamaties moet aanvaarden; soms heeft men er niets mee te maken.
Lees Meer

Zou je soms wel eens op de pauzeknop willen drukken?

By U-MAN
“Het leven raast voorbij als een TGV.” “Het gaat toch allemaal zo snel…”: ongetwijfeld heb je dergelijke opmerkingen al opgevangen in je omgeving of misschien zelf al geuit. Je hoort het tegenwoordig zelfs van relatief jonge mensen. Er wordt aan een hoog tempo “geleefd” en veel mensen hebben de indruk dat ze eerder “geleefd worden”.
Lees Meer

Luisteren maakt integraal deel uit van goede communicatie

By U-MAN
We hebben het al vaak over communicatie gehad. We hebben het begrip communicatie al vanuit diverse invalshoeken belicht. Eén heel belangrijk aspect hebben we nog niet behandeld en dat is het aspect “luisteren”. Het belang van echt luisteren wordt heel dikwijls onderschat.
Lees Meer

Evaluatiegesprekken, hou ze boeiend en efficiënt!

By U-MAN
Wij horen bedrijfsleiders wel eens een diepe zucht slaken wanneer het onderwerp “evaluatiegesprekken” aan bod komt. “Is dat eigenlijk wel nodig?”, “Hoe doe je dat?”, “Bestaat daar een simpel  en efficiënt systeem voor?” zijn veelgehoorde vragen.  Medewerkers hebben nood aan onpartijdige feedback over hun prestaties en hun bijdrage aan het team en ze stellen advies en steun voor een realistisch toekomstperspectief sterk op prijs. In dit artikel geven we alvast een aantal tips mee voor praktische, objectieve en goed gestructureerde evaluatiegesprekken.
Lees Meer

Als mensen je stress bezorgen...

By U-MAN
Je hoort het rechts en links wel eens of je maakt het misschien zelf mee. Er zijn heden ten dage nogal wat mensen met stress. En, neen, het zijn niet de muren van je kantoor die je stress bezorgen, of de zitbank bij je thuis, of de plant in de woonkamer. Het zit hem daar niet. Het zijn voornamelijk mensen die je stress bezorgen.  
Lees Meer

Hoe vermijd je dat je steeds afgeleid wordt?

By U-MAN
Dit is een vraag die blijkbaar veel mensen bezighoudt. Hoe kan je voorkomen of vermijden dat je door andere interessante (of erger nog, minder interessante) mensen of dingen afgeleid wordt?
Lees Meer

Persoonlijke communicatievaardigheden vs communicatie in het team

By U-MAN
Persoonlijke communicatievaardigheden zijn nog geen garantie voor een goede interne communicatie in het bedrijf. En het is niet omdat een bedrijf goed naar de buitenwereld toe communiceert (wat tussen haakjes ook zeer belangrijk is) dat intern alles vlot verloopt.
Lees Meer

Gebrek aan leiderschap

By U-MAN
Loyaliteit opbouwen bij je medewerkers is van groot belang! Met dit topic halen we een zeer gevoelig onderwerp aan binnen dit gegeven:
Lees Meer

Laat je team niet ondermijnen door roddels!

Jammer genoeg wordt bijna elk bedrijf vroeg of laat geconfronteerd met de zeer negatieve gevolgen van roddels. Daarom bekijken we vandaag hoe roddels ontstaan en wat je er kan aan doen.
Lees Meer

Je sales team motiveren om meer en beter te verkopen.

By U-MAN
Verkopers zijn een "ras apart", zo wordt vaak beweerd. Als dat waar is, dan is het ook logisch dat ze op een speciale manier gecoacht en begeleid worden.
Lees Meer
Title of the document